Sănătate și frumusețe – L2Frenzy

Sănătate și frumusețe – un ghid practic pentru subiecte legate de sănătate și frumusețe: dietă, slăbire, sport, recreere, nutriție.

5 lucruri pe care să NU le faci înainte de culcare

5 lucruri pe care să NU le faci înainte de culcare


Cine nu dorește un somn odihnitor care să-i redea energia necesară pentru a-și îndeplini cu bine toate activitățile zilnice?

De multe ori însă, ne trezim dimineața mai obosiți decât ne-am culcat. Să fie de vină tocmai oboseala acumulată cu timpul în organism , salteaua prea incomodă sau faptul că am mers la culcare nepregătiți? Anumite activități sau gesturi făcute seara, foarte târziu, ne pun pe fugă somnul, dar ni-l și agită în cazul în care reușește să ni se lipească de gene. Bunăoară, ceva trebui să nu faci pentru a te bucura și tu de binemeritata odihnă nocturnă?

1. Nu fuma!

O ultimă țigară pufăită pe fugă înaintea somnului poate face nespus de rău. Nicotina are efect stimulant așadar vei dormi foarte greu. Crește ritmul cardiac și tensiunea arterială. În plus, aceeași substanță îți va crea probleme și dimineața, la trezire, când te vei simți foarte obosită și-ți va fi greu să te dai jos din pat. Unde mai pui că nicotina se face vinovată și de apariția coșmarurilor…

2. Evită exercițiile fizice intense

Medicii recomandă o plimbare scurtă de seară după cină. Este un mode ideal de a-ți oxigena cum trebuie creierul și de a stimula digestia, de a avea un somn odihnitor. Cu toate astea, să mergi la culcare după ce-ai făcut o oră de exerciții intense la sală ori ai alergat poate fi destul de dificil. Temperatura corpului crește, se secretă o mulțime de hormoni care să sprijine consumnul de energie, toate afectând într-un final calitatea somnului. Așadar, fără mișcare multă cu trei ore înainte de culcare!

3. Închide televizorul mai devreme

E drept, cei mai mulți reușesc să adoarmă fără probleme uitându-se la televizor. Asta nu înseamnă și că au parte de un somn de calitate. Schimbările bruște de luminozitate și de culoare influențează secreția de melatonină, hormonul somnului. Dacă nu poți și nu poți fără TV, alege măcar un program relaxant, un film plăcut, fără zgomote puternice și cu acțiune solicitantă!

4. Nu consuma lichide în exces

Știm cu toții, cafeaua și alcoolul afectează negativ somnul, nici prea multe altfel de lichide, fie că vorbim de apă, ceaiuri sau sucuri, nu sunt bine-venite. Ele te vor trezi de nenumărate ori pentru a merge la toaletă. Asta înseamnă întreruperea repetată a ciclului normal de somn, așadar oboseală.Și sucul de fructe trebuie evitat înainte de culcare. Este energizant și te va impiedica să adormi.

5. Fără băi prea fierbinți!

Cine nu știe cât de agreabilă este o baie relaxantă la sfârșitul unei zile grele?! Mai ales dacă pui în apă câteva picături de ulei de lavandă cu efect calmant. Într-adevăr, baia cu apă călduță și aromată te va ajuta să elimini stresul acumulat peste zi și să ai parte de un somn odihnitor. Trebuie evitate însă dușurile sau băile cu apă prea fierbinte, deoarce duc la creșterea temperaturii corpului și la activarea circulației sangvine. Organismul va avea apoi nevoie de ceva timp să-și regleze temperatura, iar somnul se va apropria destul de greu.

Cum să-ți îmbunătățești somnul

Ia o cină ușoară, cu alimente care nu necesită timp lung de digestie. Așadar, fără carne grasă, carbohidrați sau dulciuri în acest moment al zilei! Zahărul ajunge imediat în sânge și vei avea parte de o portie serioasă de energie, de care chiar nu simțeai nevoia înainte de culcare.

Bea un ceai de valeriană sau floarea-pasiunii. Ambele au efect sedativ recunoscut și îți vor asigura starea de calm și relaxare de care ai nevoie înainte de culcare, fără să îți afecteze sistemul nervos central, așa cum fac medicamentele cu efect somnifer.

Mergi la culcare și trezește-te la aceleași ore. Este foarte important ca organismul să se ghideze după un ceas intern foarte clar. Încearcă să te ții cât mai des de acest program și te vei simți mult mai odihnită. Dacă ți se întâmplă să te trezești în timpul noptii și a nu mai poți adormi în decurs de 20 de minute, nu te chinui in zadar. E posibil să treacă și ore până ce vei ațipi. Mai bine citește câteva pagini, aprinzând o lumină difuza. Somnul se va face așteptat.

Somn ușor natural

Aproxiumativ 25% din români suferă de insomnie. Cauzele ei sunt numeroase, iar dintre ele stresul ocupă un loc fruntas: ajungem în pat și ne gândim la treburile pe care n-am apucat să le terminăm la facturile neplătite, la ultima ceartă cu soțul ori ne facem planuri despre cum vom da gata a doua zi urgențele de la serviciu. Așa se face că trec ore bune de când punem capul pe pernă până ce ne cufundăm în lumea viselor. Adormi greu, te trezești în miezul nopții, iar dimineața alarma deșteptătorului te găsește deja trează? E cazul să iei măsuri – altfel, sănătatea are de suferit. Somniferele nu sunt o soluție, pentru că au efecte secundare nedorite. Și atunci ce-i de făcut? În lupta cu insomnia, remediile homeopatice te ajută să ieși învingătoare – încearcă-le și va fi mai ușor să te relaxezi, să uiți de probleme și să te trezești dimineața… ca nouă!

Rate this post